شش ترند خرده فروشی
شش ترند خرده فروشی برای سال 2024
۲۹فروردین۱۴۰۳
اسفناج به صاحبین کسب و کار
چرا صاحبین کسب و کار باید به کسب و کارشان اسفناج بدهند؟
۱۲اردیبهشت۱۴۰۳

اسفناج توی کسب و کار باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟

نویسنده  نرم افزار تامی تو / انتشار در  ۱۲اردیبهشت۱۴۰۳

امروزه با گسترش استفاده از اینترنت و افزایش محبوبیت خرید و فروش آنلاین، راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی  و یک بستر مناسب برای مدیریت فروش های حضوری و آنلاین) اسفناج دادن به کسب و کار) برای کسب و کارهای مختلف، امری ضروری شده است. برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، لازم است از یک بستر مناسب استفاده کنید تا در کنار فروش های حضوری بتوانید فروش آنلاین هم داشته باشید و امکان مدیریت یکپارچه فروش های حضوری و آنلاین و یا از هر فضای مجازی را برای شما فراهم کند. برای دسترسی به همچین بستری اینجا کلیک کنید و همین حالا شروع کنید.

دلیل اینکه می‌گوییم باید به کسب و کار خود اسفناج بدهید  این است که ۸۱٪ از افراد قبل از تصمیم گیری در مورد خرید و فروش در یک کسب وکار یا خدمات، در اینترنت تحقیق می کنند. یعنی ۲۵.۹۲ میلیون نفر هستند که مشاغل را به صورت آنلاین جستجو می کنند. با این وجود ۴۶% کسب و کارها فکر می‌کنند نیاز به بستری آنلاین برای کسب و کار خود ندارند.

به قول بیل گیتس:

“اگر کسب و کار شما بر روی اینترنت وجود ندارد، در حقیقت کسب و کار شما اصلا وجود ندارد!”

فهرست مطالب

ویژگی هایی که یک بستر مدیریت فروش مناسب باید برای یک فروشنده داشته باشد:

1)امکان مدیریت یکپارچه فروش حضوری و آنلاین

یکی از دغدغه های اصلی کسب و کارهای اینترنتی که فروش حضوری دارند مدیریت یکپارچه آنهاست که یک بستر مناسب با یکپارچه سازی فروش های حضوری و آنلاین میتواند این دغدغه را از بین ببرد پلتفرم تامی تو یک سیتم مدرن فروش است که با جمع آوری اطلاعات از هر کانال فروش و امکان مدیریت آن ها در پنل مدیریتی خود در این زمینه راهکار مناسبی است.

2)امکان ارائه گزارش های مناسب:

-گزارش های فروش در هر ماه
-پرفروش ترین محصول

-خریداران برتر

-پربازدیدترین محصولات

-آمار فروش حضوری و آنلاین به تفکیک فضای مجازی

که این گزارش ها می توانند دراستراتژی های فروش و برنامه ریزی های آینده تاثیر بسزایی داشته باشند.

3)امکان جمع آوری اطلاعات  مشتریان:

این اطلاعات برای تبلیغات و اطلاع رسانی ها ارزش فراوانی دارد.

4)نشان دادن تاریخچه سفارشات مشتری:

با این ویژگی شما میتوانید در فروش های حضوری با یک نگاه نسبت به خرید های قبلی مشتریان اطلاع پیدا کنید و آن ها را در خرید بهتر راهنمایی کنید.

 

5)امکان دسته بندی کردن مشتریان

این ویژگی باعث میشود که فروشنده بتواند با دسته بندی کردن مشتریان خدمات اختصاصی به آن ها بدهد و مشتریان رابرای خرید های بعدی ترغیب کند.

6)امکان چندکاربری بودن

با این ویژگی مدیر فروشگاه می تواند به فروشندگان خود مثلا ادمین اینستاگرام برای فروش دسترسی بدهد و دیگر نیاز به چک کردن داعم انبار توسط ادمین نمی باشد.

7)انبار

با یک نگاه فروشنده می تواند به موجودی محصولات خود دسترسی پیدا کند.
در این خصوص مزیت رقابتی پلتفرم تامی تو انبار یکپارچه فروش های حضوری و آنلاین است به این معنا که موجودی انبار آنلاین و حضوری به هم متصل  می باشد و دیگر نگران کسر موجودی در صورت فروش در مغازه برای فروش های آنلاین نخواهید بود.

8)امکان فروش در صورت اتمام موجودی

فروشنده در صورتی که خود تولید کننده باشد و امکان فراهم کردن محصول را داشته باشد با این امکان فروشش متوقف نخواهد شد

ویژگی هایی که یک بستر اینترنتی مناسب باید برای یک خریدار داشته باشد:

1)بسترآنلاین سریع و آسان:

یکی دیگر از ویژگی های فروشگاه آنلاین خوب، سهولت دسترسی به محصولات مشخصات وتنوع ها وامکان خرید راحت برای مشتری است. مشتری باید بتواند به راحتی محصول مورد نظرش را پیدا کرده و بدون نیاز به طی کردن مراحل پیچیده و سخت، آن را خریداری کند. تنها در این صورت است که مشتری برای خرید دوباره از سایت برمی گردد.  در حقیقت مطالعات نشان می دهد که 76٪ از مصرف کنندگان می گویند مهمترین ویژگی یک فروشگاه آنلاین سهولت استفاده از آن است.

2)امکان ارائه توضیحات کامل محصول

ذکر توضیحات کامل محصول و حتی معایب آن سبب جلب اعتماد کاربران میشود. بنابراین برای هر محصول توضیحات کامل همراه با آموزش ارائه دهید.

3)تولید محتوا سئو شده

هر چقدر از کلمات کلیدی و پر سرچ تر استفاده کنید و سئو فروشگاه اینترنتی خود را بالا ببرید امکان دیده شدن و فروش شما بیشتر خواهد شد.

4)استفاده از تصاویر و ویدیو های با کیفیت

یکی از مهم ترین عواملی که در جذب مشتری تاثیر می گذارد، استفاده از تصاویر و ویدیو های با کیفیت درارائه محصول است.

5)سیستم پرداخت امن و آسان

سعی کنید از درگاه پرداخت های معروف و امن برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید. انتخاب درگاه پرداخت امن به خریدار حس اعتماد بیشتری می دهد .فروشگاه آنلاینی را انتخاب کنید که امکان اتصال انواع درگاه پرداخت را داشته باشد.

6) فروشگاه اینترنتی واکنش گرا

اکثر بازدید ها و خرید های اینترنتی از طریق موبایل انجام می شود؛ لذا فروشگاه اینترنتی خود را به گونه ای طراحی کنید که خریداران با استفاده از تبلت یا تلفن همراه هم بدون به هم ریختگی از آن استفاده کنند.

7)فروشگاه قابل اعتماد

یکی از راه هایی که باعث افزایش اعتماد مشتریان به فروشگاه اینترنتی شما می شود امکان دریافت و بارگذاری نماد الکترونیکی در فروشگاه آنلاین شماست. حتی برای دریافت درگاه آنلاین اختصاصی نیز شما به اینماد نیاز دارید.

از دیگر ویژگی هایی که موجب اعتماد خریداران می شود داشتن درگاه پرداخت قابل اعتماد ،داشتن گواهینامه SSL ، بروزرسانی دقیق و منظم محصولات و قیمت ها وگذاشتن راه های مختلف و مطمن پرداخت پیش پای مشتریان است.

9) امکان مشاهده محصولات مرتبط و محصولات مشابه:

در فروشگاه فیزیکی شما اگر امکان نمایش محصولات مرتبط وجود داشته باشد امکان خرید بیشتر مشتری از محصولات شما وجود خواهد داشت.

10)مشاهده فاکتور

 یک بستر مناسب امکان ارائه فاکتور را پس از ثبت سفارش چه در فروش حضوری و چه در فروش آنلاین فراهم می کند.

11)پشتیبانی سریع و آسان

فروشگاه اینترنتی شما باید امکان برقراری ارتباط مشتریان با شما را از طریق مختلف مثل تلفن ،آدرس مغازه، چت آنلاین و… را داشته باشد.

12) امکان اضافه نمودن نظرات مشتری را فراهم کنید

مشتریان قبل از خرید هر محصول به نکته و نظرات سایر افرادی که محصول را خریداری نموده اند، توجه می کنند؛ لذا شما باید بخشی را در سایت برای نظرات مشتریان قرار دهید تا اعتماد مشتریان از ارائه خدمات دوچندان شود.

13) پیشنهادهای ویژه ارائه بدهید

یکی از ویژگی های سایت فروشگاهی خوب، ارائه تخفیفات به مناسبت های مختلف است. روز به روز رقابت در این حوزه سخت‌تر می‌شود، به همین جهت شما باید چیزی داشته باشید که در نظر مشتری‌ها یک امتیاز محسوب شده و باعث شود سایت شما را برای خرید خود انتخاب کنند. ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه در بازه زمانی های مختلف می تواند شما را با دیگران متمایز کند.

شما می توانید به مناسبت هر فصل، جشن های مختلف و … برای مشتریان خود پیشنهادات ویژه ای را در نظر بگیرید.

14) دسته بندی خدمات و محصولات

از ویژگی های یک فروشگاه آنلاین خوب، دسته بندی منظم و امکان فیلترکردن محصولات است تا مشتری به راحتی بتواند به محصول مورد نیاز دسترسی پیدا کند.

15) امکان داشتن لوگو اختصاصی وبرند سازی

یکی از ویژگی های خرید اینترنتی که برای مشتریان بسیار مورد اهمیت می باشد، لوگوی کسب و کارتان است. اگر دقت کرده باشید همه برندهای معروف یک لوگوی خاص دارند که آنها را از بقیه متفاوت می‌کند. داشتن لوگوی جذاب و البته گویا مانند یک کارت ویزیت برای جذب مخاطب ضروری است و موجب جلب اعتماد او خواهد شد.

 

16) بازاریابی شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی نقش پررنگی در زندگی مردم دارند. اغلب مردم حداکثر یکی از این شبکه ها را روی گوشی خود دارند و هر روز به آن سر می زنند. امکان گذاشتن آدرس بقیه شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ،تلگرام و… در فروشگاه اینترنتی خودتان می تواند باعث جلب اعتماد و راحتی مشتری در خرید شود.

17) نمایش تاریخچه ارسال

مشتری باید کد پیگیری سفارش را دریافت کند تا از ارسال محصول خریداری شده اطمینان پیدا کند و بتواند محصول را پیگیری کند.

 

شاید در گام نخست رعایت تمام نکات بالا امری پیچیده و مشکل به نظر برسد. اما با انتخاب یک سیستم با طراحی مناسب، بخشی از مسیر را طی کرده‌اید. پلتفرم تامی تو با داشتن همه این ویژگی ها بستر مناسبی را برای دیجیتالی شدن و مدیریت یکپارچه فروش های حضوری و آنلاین کسب و کار شما فراهم می کند. پس برای شروع اینجا کلیک کنید و رایگان ثبت نام کنید.

www.taamito.com