بازاریابی D2C و راه کارهای بهبود آن  
بازاریابی D2C و 8 تاکتیک بهبود آن
۷اسفند۱۴۰۲
تخفیف گذاری در تکنیک محدودیت زمان در فروش
محدودیت زمان در فروش و معرفی 3 راه اصلی برای اجرای آن
۹اسفند۱۴۰۲

7 تکنیک مهم فروش در نمایشگاه ها

نویسنده  منیره آزاد / انتشار در  ۸اسفند۱۴۰۲

این مقاله به بررسی نکاتی می‌پردازد که برای فروش در نمایشگاه مرتبط با حیطه شغلی خود باید رعایت کنید.

در زیر به بررسی این موارد می‌پردازیم:

برای بهتر شدن فروش در نمایشگاه چگونه عمل کنیم؟

فروش در نمایشگاه

1. تبلیغات قبل از شروع فروش در نمایشگاه

برای دیده شدن بهتر و فروش در نمایشگاه، جامعه هدف خود را بشناسید و تبلیغ حضور خود در نمایشگاه را قبل از تاریخ نمایشگاه شروع کنید.

این دعوت می‌تواند از طریق چاپ بنر، بروشور، شبکه های اجتماعی و… باشد.

افرادی که از طریق معارفه و دعوت های شخصی تری به غرفه شما می‌آیند دقیقا مرتبط با حیطه کاری شما هستند به علاوه درصد قابل توجهی از این افراد آشنایی نسبی از قبل با شما دارند و حتی ممکن است از مشتریان شما باشند که خود آن ها می‌توانند معرف شما برای دیگران باشند.

2. تعیین یک استراتژی در راستای نیاز مشتریان

این بدان معناست که شما از قبل در زمینه نیازهای مخاطبان و مشتری های بالقوه خود تحقیق و بررسی کرده باشید و نیاز های آن ها را به خوبی بشناید و به مشتری محصولی را ارائه دهید که شرایط بهتری را برای او رقم بزند و اطلاعاتی را به او بدهید که قبلا نداشته است.

وظیفه مدیر گروه است که یک استراتژی درست را بچیند و آن را به صورت شفاف به همه اعضای گروه انتقال دهد و اعضای گروه هم بتوانند اطلاعات کامل و جامعی از محصول را به مشتری بدهند و در نتیجه درصد احساس ریسک مشتری از خرید را به حداقل برسانند و اعتماد مشتری را جلب کنند؛ برای این کار بر مزایای رقابتی خود نسبت به دیگر رقبا اشاره ویژه داشته باشید. این امر مشتری را برای اینکه چرا از شما خرید کند مجاب می‌کند.

سوال های احتمالی مشتریان را از قبل در نظر بگیرید و پاسخ آن ها را بیابید چرا که تسلط شما بر محصول در برقراری ارتباط موثر با مشتری  تاثیر گذار می‌باشد. از سویی انگیزه مشتریان را به قابلیت خود تبدیل کنید و بر آن تاکید کنید.

3. قابلیت های اعضای تیم خود را بشناسید

بعد از اینکه استراتژی فروش به صورت شفاف به اعضای تیم توضیح داده شد نوبت آن است که وظیفه ها برای تحقق این هدف تقسیم شوند. بدین منظور مدیرگروه باید قابلیت های تک تک اعضای گروه را بشناسد و بر این اساس وظیفه ها را تقسیم کند.

برای مثال فردی با قابلیت داشتن روابط عمومی و ارتباط برقرار کردن با دیگران را مسئول دعوت بازدیدکنندگان به غرفه می‌گذارد و فردی دیگر را برای ثبت داده ها انتخاب می‌کند. تمام اعضا باید وظایف خود را به درستی بشناسند و به آن ها عمل کنند. در عین حال بودن یک مدیر با انگیزه و با روحیه می‌تواند قدرت محرک خوبی برای اعضای تیم باشد. در انتهای روز عملکرد تیم بررسی شود و برای فردا نواقص برطرف شده و ایده های جدیدی که به ذهنتان می‌رسد را در برنامه بگنجانید.

4. یک ایده جذاب و متفاوت برای افزایش فروش در نمایشگاه داشته باشید

داشتن یک غرفه با ظاهری زیبا یکی از راه های جذب افراد به سمت شما خواهد بود. نورپردازی مناسب یکی از راه های داشتن غرفه ای جذاب است. همچنین برای جذب افراد به داخل غرفه خود می‌توانید از یک استند لمسی، هولوگرام سه بعدی، یک تیزر جذاب، یک پذیرایی خوشمزه، یک سرگرمی، دادن یک اشانتیون استفاده کنید. پخش یک موسیقی زنده یا داشتن یک لباس فرم یکنواخت و زیبا برای اعضای تیم هم می‌تواند موثر باشد.

عده ای از گیمفیکیشن ها استفاده می‌کنند این کار افراد را به غرفه شما جذب می‌کند و گارد فروش شکسته می‌شود و شما زمان بیشتری برای ایجاد ارتباط صمیمانه با مشتری دارید.

ایده انجام قرعه کشی در پایان روز کاری و یا یایان دوره نمایشگاه هم برای کشاندن افراد به داخل غرفه و حتی گرفتن شماره تماس و مشخصات آن ها می‌تواند موثر باشد.

5. سوال پرسیدن از مخاطبان

مشتری ها را به چالش بکشید. با پرسیدن سوال های مرتبط با حیطه کاری نیازهای آن ها را بشناسید. دغدغه و مشکلات و هدفشان از شرکت در نمایشگاه را جویا شوید. با این کار شما می‌توانید در ارائه محصول خود به آن ها از راه نیاز خودشان وارد شوید.

یکی از راه های فروش ایجاد احساس نیاز در مشتری است وقتی شما نیاز او را بدانید یک گام جلوتر هستید و در طول مذاکرات با مشتری در مورد محصول خود می‌توانید علاقه و نیاز او را به عنوان یکی از ویژگی های محصول خود به طرز زیرکانه‌ای ارائه دهید.

به مشتری احساس اینکه فقط قصد دارید به او بفروشید را ندهید؛ برای مشتری ها یک تجربه شیرین از بازدیدشان از غرفه را بجا بگذارید. این کار درصد خریدشان در آینده از شما را افزایش می‌دهد.

6. فروش را نهایی کنید

اجازه دهید اگر مشتری سوالی در مورد محصول دارد بپرسد و ابهامات او را برطرف کنید.

در پایان مذاکرات با گفتن جملاتی مانند اینکه بنظرتان محصول ما به شما کمک خواهد کرد؟ و یا اینکه محصول همان چیزی هست که شما می‌خواهید؟ می‌توانید کمی به نظر نهایی مشتری نزدیک شوید ولی به مشتری فرصت فکر کردن بدهید. مشتری نباید احساس کند که شما هدفتان فروش به هر قیمتی می‌باشد.

با مشتری صادق باشید؛ اگر بخشی از محصول یا در کل محصول شما به درد مشتری نمی‌خورد به این موضوع هم اشاره کنید. این امر در جلب اعتماد مشتری بسیار موثر است.

برای ارتباط های بعدی با مشتریان راه های ارتباطی با آن ها را ثبت کنید.

7. داشتن محتوای قابل دانلود

به دلیل اینکه ممکن است نمایشگاه شلوغ باشد و یا بازدیدکنندگان عجله داشته باشند و یا خسته باشند بسیاری از مشتریان بالقوه شما وقت برقراری ارتباط کلامی موثر با شما را نخواهند داشت. به همین دلیل داشتن یک بروشور که توضیحی جامع از محصولتان را ارائه دهد و یا آدرس سایت و راه های ارتباطی شما را نمایش دهد می‌تواند راه موثری برای ارتباط گرفتن مشتریان در آینده با شما باشد.

 

پلتفرم تامی تو، برای فروشت توی نمایشگاه می‌تونه کارتو راحت تر کنه!
برای اطلاعات بیشتر درباره تامی تو کلیک کنید.

    ۹اسفند۱۴۰۲
    تخفیف گذاری در تکنیک محدودیت زمان در فروش

    محدودیت زمان در فروش و معرفی 3 راه اصلی برای اجرای آن

    محدودیت زمان در فروش تکنیکی است که در آن محدودیت‌های زمانی به عنوان یک عامل محرک برای ترغیب مشتریان به انجام یک خرید استفاده می‌شود. این تکنیک مواقعی […]
    ۷اسفند۱۴۰۲
    بازاریابی D2C و راه کارهای بهبود آن  

    بازاریابی D2C و 8 تاکتیک بهبود آن

    D2C اختصار Direct to customer (مستقیم به مصرف کننده) استراتژی‌ای است که یک کمپانی می‌تواند یک محصول یا سرویس را به صورت مستقیم تبلیغ کند و بدون واسطه به مشتریان خود بفروشد و نیاز به هرگونه واسطه را کاهش می‌دهد. تعداد کسب و کارهایی که به طور مستقل محصولات خود را تولید، تبلیغ، فروش و ارسال می کنند در حال افزایش است و محبوبیت فزاینده این استراتژی به سرعت، چشم انداز کسب و کار را در کل تغییر می دهد.